Każdego roku jesienią kajakowy świat spotykał się na kolejnej edycji targów w Norymberdze. Była to doskonała okazja kontaktu ludzi z branży eventowej, producentów sprzętu, dystrybutorów, handlowców i kajakarzy. Przybywali goście z całego świata , z Europy, Ameryki Północnej, i Południowej, Australii, nawet Azji z Japonii i Chin.
Niestety sytuacja zmieniła się w 2020 r. i Paddle Expo zlikwidowano. W 2021 uruchomiono targi Paddle Sport Show w Lyon we Francji. Nowy termin, nowa formuła. Z wielkim wyczekiwaniem przygotowywaliśmy się do prezentacji firmy w nowym miejscu.
Podczas imprezy zaprezentowaliśmy nowy produkt fartuch Variant , który łączy zalety deku neoprenowego specjalnie wyprofilowanego z łatwym w obsłudze kominem (tubą, pasem). Przyciągał uwagę tak jak pozostałe produkty. Fartuch był tematem krótkiego filmu kanału kajaking.tv link shorturl.at/aflsX
Dla naszej firmy z perspektywy roku 2020 i 2021 rynek zmienił się diametralnie. W porównaniu do poprzednich edycji targów mieliśmy większą grupę klientów, którzy oglądali nasze produkty, zadawali więcej pytań o sprawy dostępności , technologii, jakości , terminów realizacji, inna grupa po prostu składała zamówienia, lub też uzupełniała zamówienia o kolejne produkty do zleceń już złożonych przed targami.
Specyficzna sytuacja w ekonomii sprawiła, że mieliśmy więcej zamówień na większe ilości sztuk w zleceniach. Przerwane łańcuchy dostaw, ogromne podwyżki cen frachtów , Brexit i zmiana pozycji firm brytyjskich na rynku EU zmieniły źródła zaopatrzenia w Europie. Klienci zaczęli szukać towaru dostępnego w Europie z gwarancją dostawy na czas. Gro naszych klientów zrozumiało, że kroczące podwyżki cen związane z inflacją, napompowaną bańką aktywów na rynku dóbr masowych zmienia wiele w naszym biznesie.
Nikt nigdy nie zdefiniuje w cyfrach skali zmian i stawek % inflacji, czy stawek stóp procentowych na rynku kredytów by policzyć koszty składowe biznesu i marże. Plus efekt „czarnego łabędzia” nieprzewidywalnego zdarzenia. Dla nas była to blokada statku „ Ever Given” w Kanale Sueskim i wielomiesięczne wstrzymanie dostawy surowca z tego statku do Europy. Czy my wiedzieliśmy coś więcej ? NIE. Może obserwowaliśmy BREXIT i dopuszczaliśmy izolację rynków. W 2019 r we wrześniu rynek transakcji międzybankowych REPO zaliczył niecodzienną zmianę stawki, potem w listopadzie była inwersja obligacji USA. Obligacje krótkoterminowe dawały lepszy zysk, niż obligacje długoterminowe. To rodziło domniemanie zmian w finansach ( vide kryzys 2008 r.)
Naszą receptą przez 2019, 2020, 2021 było kupowanie jak największych ilości surowców do produkcji, odpowiednia polityka cashflow by kontynuować produkcję bez przestojów. Wzmocniliśmy park maszynowy na szwalni , w poligrafii, zainwestowaliśmy w nowoczesne narzędzia softwarowe by hasło „lean manufacturing „ przyniosło oczekiwany efekt. TAK w wywiadzie dla telewizji „Paddle Sports Show web TV link https://youtu.be/25osD3CVVWo nazwaliśmy się Chińczykami Europy. Patrząc na wartość dodaną jaką niesie ze sobą wytwarzanie produktów z dumą możemy powiedzieć, ze zbieramy plony ciężkiej wieloletniej pracy planowania, wdrażania, poprawiania, usprawniania, zwykłego codziennego produkowania.
Rok 2021 był dla nas rekordowy pod względem ilości wytworzonych towarów, zamówień, liczby klientów B2B oraz klientów, którzy długie lata oglądali nas podczas targów norymberskich a teraz w Lyonie nawiązali współpracę składając zamówienia.
Na koniec jedna fotografia zamiast tysiąca słów. To spotkanie z naszym francuskim dealerem Idoine Diffusion p. Emannuel Delager
Zamiast rozmawiać w Lyon o podwyżkach cen, inflacji, frachtach, terminach dostaw, braku firm z UK na targach, sprawach dotyczących produktów, pozycjonowania na rynku wobec konkurentów to odbyliśmy przyjacielską rozmowę o rodzinach, życiu codziennym i zakończyliśmy to przekazaniem MANU naszych czekolad rzemieślniczej produkcji w trzech ulubionych smakach. Radość spotkania, przyjacielska atmosfera to najlepsza wróżba na nadchodzący czas. Cokolwiek się wydarzy w ekonomii w 2022, 2023 r wiemy, że łączy nasze zespoły synergia, która zamieni zamiary na zrealizowane cele.
A tak cieszy się zespół logistyki Idoine Diffusion z dodatkowych słodkich upominków 😉